Rezervační podmínky ubytování
Všeobecné
obchodní podmínkyhotelu v budově STEELHOUSE
nám. Svobody 527, 739 61
Třinec, Česká republika
Provozovatel: STEELHOUSE, a.s.IČ: 25084313 / DIČ: CZ25084313 Bankovní spojení: Komerční banka, č.ú.: 35-3896950247/0100Zastoupená: Ing. Markem Kufou, členem představenstva
Preambule1. Předmětem
všeobecných obchodních podmínek společnosti STEELHOUSE, a.s. je úprava
objednání a přijetí nabídky zejména ubytovacích a s nimi souvisejících služeb v
hotelu budovy STEELHOUSE (dále jen „VOP“).
2. Pro
účely těchto VOP bude/budou a) společnost
STEELHOUSE, a.s. označována také jako „společnost“ či „poskytovatel“, b) hotel
v budově STEELHOUSE označován také jako „hotel“,c) za „objednatele“ označen jak
klient individuální, tak osoba zajišťující služby pro třetí osoby,d) ubytovací
a jiné služby a s nimi související služby označeny také jako „služby“,e) za uzavřenou smlouvu
považováno písemné ujednání obsahující podstatné náležitosti stanovené právními
předpisy, f) zákon č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník v platném znění, označován jako „občanský zákoník“. 3. Tyto VOP tvoří nedílnou
součást všech předsmluvních ujednání a uzavřených smluv týkajících se realizace
zejm. ubytovacích, a s nimi souvisejících služeb společnosti, včetně
standardizovaných smluv společnosti (např. smlouva o poskytování služeb).4. V případě rozporu ustanovení
smluv včetně standardizovaných smluv společnosti a ustanovení VOP mají
ustanovení těchto smluv přednost před ustanoveními VOP.5. Tyto VOP se stávají součástí
předsmluvních ujednání okamžikem zahájení těchto jednání mezi společností a
objednatelem a součástí smluv okamžikem jejich uzavření. 6. Jakékoliv jednání vyžadující
písemnou formu musí být učiněno prostřednictvím pošty, elektronické pošty nebo
osobního doručení listiny na recepci hotelu.
Článek I.
Předsmluvní ujednání 1. Předsmluvní ujednání zahrnují
objednání služeb, sjednávání jejich podmínek a potvrzení konečné objednávky ze
strany společnosti. 2. Klient
si objednává pobyt a spojené služby přes rezervační rozhraní na internetových
stránkách hotelu www.steelhouse.cz nebo písemnou objednávkou
adresovanou recepci hotelu. Z objednávky
služeb musí být zřejmé, kdo ji činí a co je jejím předmětem (druh objednávaných
služeb, termíny, počet osob, příp. speciální požadavky objednatele).
3. Odesláním objednávky klient
přijímá a souhlasí s těmito VOP, zejména s příslušnými storno podmínkami a
podmínkami při nenastoupení na pobyt u poskytovatele, jakož i s jakýmikoli
dalšími podmínkami poskytovatele, které se mohou vztahovat k objednávce nebo pobytu,
včetně poskytovaných služeb a nabízených produktů poskytovatele. 4. Závazné potvrzení objednávky,
rozsahu a obsahu smluvně sjednaných služeb, cen a termínu bude uvedeno v
potvrzujícím e-mailu poskytovatele, příp. potvrzujícím dopisu poskytovatele.
Potvrzením objednávky ze strany poskytovatele je smlouva uzavřena. 5. Okamžikem uzavření smlouvy
vzniká mezi klientem a poskytovatelem smluvní vztah. Poskytovatel se zavazuje
zabezpečit klientovi služby v potvrzeném rozsahu a kvalitě a klient má
povinnost tyto služby odebrat a zaplatit poskytovateli smluvenou cenu. Podmínky
smluvního vztahu platí pro všechny osoby uvedené v objednávce na rezervaci,
kterou klient podal a poskytovatel potvrdil.
6. Budou-li
objednatelem, příp. jím určenou osobou/zastupující osobou, objednány dodatečně
další služby, které jsou uveřejněné spolu s ceníkem na internetových stránkách,
prospektech apod., jsou tyto služby účtované objednateli dle ceníku
poskytovatele. Společnost se zavazuje učinit maximální úsilí pro poskytnutí
dodatečně požadovaných služeb, avšak jejich poskytnutí negarantuje.
Článek II.
Práva a povinnosti klienta
1. Klient
má právo a) být dostatečně a úplně
informován poskytovatelem o objednaných službách, tj. jejich rozsahu, termínu a
ceně,b) na řádné poskytnutí jím
objednaných, poskytovatelem potvrzených a zálohově zaplacených služeb, c) kdykoliv před zahájením
pobytu zrušit potvrzenou objednávku za předpokladu dodržení stornovacích
podmínek v souladu s čl. VII. těchto VOP,d) reklamovat případné nedostatky
poskytovaných služeb v souladu s čl. VIII. VOP; reklamaci je povinen uplatnit
včas, bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava, pokud možno
na místě samém.2. Klient
je povinen
a) úplně
a správně uvést všechny podstatné náležitosti objednávky,b) pečlivě si překontrolovat
poskytovatelem vystavené potvrzení o objednávce a při zjištění jakékoliv
nesrovnalosti kontaktovat bez zbytečného odkladu poskytovatele,
c) zaplatit
poskytovateli v požadovaném termínu zálohu v souladu s čl. V. VOP,d) nejpozději
v okamžiku příjezdu zaplatit dohodnutou cenu za ubytování včetně poplatků
z ubytování Magistrátu města Třinec a nejpozději v den odjezdu doplatit
případné další náklady, které vznikly z důvodů zvláštních služeb, které
požadoval on sám anebo hosté, kteří ho doprovázejí, včetně zákonné daně z
přidané hodnoty,
e) dodržovat
předpisy hotelu, zejména hotelový (ubytovací) řád a bezpečnostní předpisy,f) uhradit poskytovateli
jakoukoliv škodu, a to na základě ceníku, kterou způsobí on sám nebo jeho host, který s vědomím nebo podle vůle klienta využívá služeb
poskytovatele.
Článek III. Práva a povinnosti
poskytovatele1. Poskytovatel
je povinen a) poskytnout
klientovi rozhodné informace k pobytu, b) potvrdit klientovi řádně
objednaný pobyt a poskytnout mu písemné informace k nástupu na pobyt,
c) při
potvrzené objednávce zabezpečit klientovi služby v potvrzeném rozsahu a
kvalitě, d) v případě odstoupení od
potvrzené objednávky pobytu ze strany klienta vyplatit nejpozději do 14 dnů po
písemném obdržení storna zaplacenou zálohu na pobyt; avšak pokud vznikne nárok
poskytovatele na stornovací poplatky, vyplatí poskytovatel klientovi rozdíl
mezi již zaplacenou zálohou a příslušnými stornovacími poplatky. 2. Poskytovatel
má právo a) své
služby kdykoliv vyúčtovat, resp. je vyúčtovávat průběžně, b) klientovi, resp. jeho hostům,
poskytnout adekvátní náhradní ubytování (stejné kvality), pokud to bude pro
smluvního partnera přijatelné, zvláště pokud bude rozdíl v ubytování
zanedbatelný a věcně odůvodněný. Věcně odůvodněným se rozumí stav, kdy se
prostory staly nepoužitelné, kdy si právě ubytovaní hosté prodlouží pobyt, kdy
byl proveden nadměrný počet rezervací nebo jiná důležitá provozní opatření
podmiňující tento krok. Případné náklady na náhradní ubytování jsou k tíži
poskytovatele. Článek IV. Ceny služeb1. Orientační
ceny ubytování a případných dalších služeb jsou uvedeny v ceníku dostupném na
internetových stránkách www.steelhouse.cz,
v prezentačních
materiálech ubytovatele (prospekty apod.) a na požádání na recepci hotelu. Pro
klienta je však závazná ta cena, která je v písemné či elektronické komunikaci
potvrzena poskytovatelem. 2. Ceny
za ostatní služby jsou k dispozici v příslušných prostorách hotelu (restaurace,
bar). 3. V uvedených cenách nejsou
zahrnuty místní poplatky, které se vybírají ve výši stanovené obecně závaznou
vyhláškou příslušného úřadu. V uvedených cenách je zahrnuta daň z přidané
hodnoty.4. Poskytovatel si vyhrazuje
právo měnit oznámené ceny jednostranně a bez předchozího upozornění. V případě nedostupnosti či omezení služeb, k nimž dojde v důsledku vládního nařízení, není poskytována cenová kompenzace.
Článek
V.Záloha na objednané služby
1. Při
potvrzení objednávky poskytovatel může požadovat zaplacení nevratné zálohy na
objednané a potvrzené služby. Klient je povinen tuto zálohu za objednané a
potvrzené služby poskytovateli řádně uhradit, tzn. ve výši a termínu splatnosti
uvedeném v akceptaci objednávky nebo na zálohové faktuře. Úhradou zálohy se
rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele, není-li
dohodnuto jinak. Zaplacená záloha bude odečtena při vystavení konečné
faktury – daňového dokladu.2. V případě neuhrazení zálohy v
termínu uvedeném na zálohové faktuře je poskytovatel oprávněn zrušit sjednanou
objednávku bez povinnosti náhrady a požadovat po klientovi odpovídající storno
poplatky dle čl. VII. těchto VOP. Článek VI.Čerpání Dárkového poukazu v hotelu STEELHOUSE a Restauraci BOHEMIA1. Doba
platnosti Dárkového poukazu je 1 kalendářní rok od zaplacení zálohové faktury. Poukaz je
možné čerpat jednorázově – zůstatek ceny se nepřevádí do dalších období. Nevyčerpaný zůstatek se klientovi nevrací. 2. Poukaz je možné čerpat na ubytování v hotelu STEELHOUSE
a stravování v Restauraci BOHEMIA, která se nachází v téže budově.
Poukaz není možné využít pouze na stravování – je nutné jej primárně čerpat na
ubytování. Podrobnosti o cenách ubytování a stravování jsou k dispozici na www.steelhouse.cz Článek VII.
Platební podmínky
1. Po skončení pobytu provede
poskytovatel konečné vyúčtování za všechny služby poskytnuté klientovi, příp.
jeho hostům, kteří ho doprovázejí, a vystaví daňový doklad (fakturu). 2. Klient se zavazuje uhradit
daňový doklad (fakturu) nejpozději ke dni ukončení pobytu, příp. ve lhůtě
splatnosti na něm uvedené. 3. Jakékoliv nesrovnalosti
daňového dokladu (faktury) musí být klientem reklamovány v písemné formě, a to
do 5 (pěti) dnů od data jeho obdržení. V případě, že je ze strany poskytovatele
uznána reklamace daňového dokladu (faktury) za oprávněnou, je splatnost
předmětného daňového dokladu (faktury) odložena a částka uvedená v reklamovaném
daňovém dokladu (faktuře) bude splatná ve lhůtě splatnosti uvedené v nově
vystaveném daňovém dokladu (faktuře). Reklamovaný daňový doklad (faktura), u
kterého poskytovatel shledá reklamaci za neoprávněnou, je předmětná částka
splatná v termínu splatnosti uvedeném na reklamovaném daňovém dokladu
(faktuře). 4. Úhradu
ceny objednaných služeb klient provede na recepci hotelu v den příjezdu
kartou nebo v hotovosti, popř. bankovním převodem. Platba bankovním
převodem je považována za uskutečněnou v okamžiku, kdy je připsána na bankovní
účet poskytovatele uvedený na daňovém dokladu (faktuře), není-li dohodnuto
jinak. Veškeré náklady spojené s platbou nese klient. 5. V případě ubytování hrazeného
v hotovosti nebo platební kartou na konci ubytování je vyžadována garance
platební kartou s předautorizací ceny služeb. 6. V
případě prodlení objednatele s úhradou platby za poskytnuté služby, má
společnost právo požadovat po objednateli vedle zaplacení dlužné částky také
zákonný úrok z prodlení z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje
prvním dnem následujícím po dni splatnosti daňového dokladu (faktury) do jeho
zaplacení.7. Společnost si vyhrazuje právo
použít kteroukoliv platbu objednatele k uhrazení její nejstarší
pohledávky/nejstarších pohledávek, kterou/které má vůči objednateli po lhůtě
splatnosti.
Článek VIII.Storno podmínky1. Stornem
se vždy rozumí zrušení, odklad nebo úpravy potvrzené objednávky ze strany
klienta. 2. Objednatel
je oprávněn stornovat objednávku kdykoli před příjezdem. 3. Storno je objednatel povinen
uplatnit v písemné formě, a to na emailovou adresu hotelu recepce@steelhouse.cz. 4. Stornuje-li
objednatel objednané a potvrzené služby, je povinen zaplatit společnosti storno
poplatky podle cenových podmínek dané rezervace; storno poplatky budou
vypočítávány z ceny za stornované služby vč. DPH (dále jen „storno částka“), a
to:
a) v případě oznámení storna ve
lhůtě 6 a více dnů před sjednaným prvním dnem poskytnutí služeb nejsou
účtovány žádné storno poplatky, b) v případě oznámení storna ve
lhůtě 5 dnů před sjednaným prvním dnem poskytnutí služeb činí storno
poplatek 30 % z celkové ceny za ubytování,c) v případě oznámení storna ve
lhůtě 4 dnů před sjednaným prvním dnem poskytnutí služeb činí storno
poplatek 50 % z celkové ceny za ubytování,d) v případě oznámení storna ve
lhůtě 3 a méně dní před sjednaným datem poskytování služeb, příp. nedostaví-li
se objednatel bez provedení storna, činí storno poplatky 100 % celkové ceny za ubytování, 5. U objednatele, který je
tvořen větší skupinou, mohou být sjednány individuální storno poplatky. 6. Storno
poplatek bude objednateli vyúčtován daňovým dokladem (fakturou). Nebude-li
storno poplatek řádně uhrazen, je objednatel povinen zaplatit společnosti vedle
částky odpovídající storno poplatku též zákonný úrok z prodlení z dlužné částky
za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni splatnosti
storno poplatku do jeho zaplacení. 7. Poskytovatel
je oprávněn uhrazenou zálohu dle čl. V. započíst na uhrazení storno poplatku. 8. Při předčasném odjezdu je účtován storno
poplatek ve výši 100 % ze zbývající ceny.
Článek IX.Reklamace služeb1. Pokud má klient připomínky ke
kvalitě poskytovaných služeb, rozsahu či obsahu poskytovaných služeb, je
povinen své požadavky uplatnit bez zbytečného odkladu přímo v průběhu pobytu
tak, aby mohly být odstraněny přímo na místě.2. Reklamaci služeb poskytnutých
společností je objednatel povinen uplatnit v písemné formě na recepci hotelu
nebo u osoby, se kterou byly sjednávány podmínky smlouvy a není-li jí, u
ředitele provozovny.3. Reklamace musí být uplatněna
bezodkladně po zjištění nedostatků služeb, nejpozději však den následující po
posledním dni, ve kterém byly objednateli předmětné služby poskytnuty. Na
pozdější reklamace nebude brán zřetel.Článek X. Odstoupení od smlouvy1. Každá ze smluvních stran je
oprávněna od smlouvy odstoupit za podmínek a z důvodů stanovených zákonem,
smlouvou nebo těmito VOP.2. Poskytovatel je oprávněn
odstoupit s okamžitou účinností od smlouvy (v celém rozsahu nebo částečně) v
případě, že klient poruší smlouvu podstatným způsobem, nebo opakovaně poruší
kteroukoliv povinnost ze smlouvy, nebo pokud bude klient v prodlení s úhradou
jakékoli dlužné částky o více než 15 dnů po termínu splatnosti.Článek XI.Další ujednání 1. Nabízené služby v hotelu se
mohou v průběhu roku měnit. Klient je povinen řídit se aktuální nabídkou
služeb. 2. Smluvní
strany berou na vědomí, že odpovědnost poskytovatele, klienta i jeho hostů se
řídí ust. § 2894 a násl. občanského zákoníku, v platném znění. Škoda bude
nahrazena v penězích, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V případě, že bude
škoda způsobena klientovými hosty a hosté uplatněnou škodu neuhradí, zavazuje
se klient tuto škodu uhradit. 3. Shledá-li poskytovatel
jednání klienta či jeho hostů za hrubé porušení ubytovacího řádu hotelu, má
poskytovatel právo, po projednání celé věci s klientem, ukončit pobyt klienta,
příp. jeho hostů, bez náhrady, popř. účtovat klientovi smluvní pokutu až do
výše celé vratné zálohy, byla-li uhrazena. 4. Všechny
prostory hotelu STEELHOUSE jsou nekuřácké. Objednatel se zavazuje o této
skutečnosti informovat účastníky pobytu či akcí. Záměrně vyvolaný poplach je
pod pokutou 20.000,- Kč. 5. Bez
souhlasu poskytovatele nesmí být v prostorách budovy instalována jakákoli
technická zařízení a nesmí být zasahováno do technických parametrů a vybavení
užívaných prostor. Článek XII. Řešení sporů1. Veškeré eventuální spory
vzniklé v souvislosti s poskytováním služeb ze strany společnosti, včetně
souvisejících služeb společnosti, se řídí českým právním řádem a budou řešeny u
obecného soudu v místě sídla společnosti bez ohledu na sídlo/bydliště
objednatele. Prioritou je řešit spory smírem. 2. Ubytovaný host coby
spotřebitel má právo podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému
subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní
inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15,120 00 Praha 2,
email: adr@coi.cz, web: https://adr.coi.cz.
Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou
spotřebitele, postupující podle zákona č.64/1986 Sb., o České obchodní
inspekci, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů.
Internetová stránka České obchodní inspekce je www.coi.cz 3. V souladu s ustanovením §
1837 písmeno j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ubytovanému jako
spotřebiteli nevzniká právo na odstoupení od smlouvy o ubytování, pokud
ubytovací zařízení poskytuje plnění v určeném termínu.
Článek XIII. Ochrana osobních údajů
Společnost
se zavazuje učinit veškerá opatření s příslušnými ustanoveními Nařízení
Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, která provádí
zákon č. 110/2019 Sb. o Zpracování osobních údajů tak, aby nedošlo ke
zpřístupnění či zneužití osobních údajů poskytnutých mu objednavatelem. Osobní údaje jsou dále zpracovávány dle
zákonné povinnosti v souladu se zákonem č. 565/1990 Sb., o místních
poplatcích a zákonem č. 326/1999 Sb. a 222/2017 o pobytu cizinců na území ČR. Článek XIV. Závěrečné ustanovení
1. Vztah mezi objednatelem a
poskytovatelem založený smlouvou o ubytování se řídí právním řádem České
republiky. 2.
Jazyk, ve kterém bude klient s poskytovatelem
jednat za trvání smlouvy, a ve kterém poskytuje poskytovatel ubytovaným hostům
smluvní podmínky a další údaje, je český jazyk. 3.
Tyto
všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1.6.2020