Všeobecné obchodní podmínky účinné od 18. 3. 2025
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) spolu s dodatečnými podmínkami uvedenými v přílohách k ubytovacím zařízením v jednotlivých zemích, spolu se Zvláštními podmínkami a Doplňkovými podmínkami a Mediálními nabídkami, které Partner přijal, objednal nebo se na ně jinak vztahuje Smlouva Partnera, tvoří smlouvu uzavřenou mezi Accommodation Group Zrt. (dále jen „Poskytovatel služeb“) a Partnerem (dále jen „Smlouva“) na služby poskytované Poskytovatelem služeb Partnerovi (dále jen „Služby“). Ubytování v různých zemích může podléhat různým dalším podmínkám, které jsou uvedeny v příloze VOP.
Služby se skládají z (i) Základní služby a (ii) Ostatních služeb využívaných Partnerem.
Ostatní služby jsou (i) reklamní služby poskytované na základě Partnerem objednané reklamy (na základě Mediální nabídky) (jak je definováno v oddíle II, podrobnosti v oddíle 7), za které Partner platí poplatek uvedený v Mediální nabídce, a (ii) služby nebo slevy uvedené v Doplňkových podmínkách (dále jen „ATOS“) (definováno v oddíle II, podrobnosti v oddíle 8), které Partner přijal nebo jinak využil; z nichž ne vždy vyplývá platební povinnost Partnera. Využití Ostatních služeb je obvykle, nikoli však vždy, na dobrovolném uvážení Partnera.
Pojmy popsané v tomto článku mohou být předmětem dalších pojmů v příloze.
Hlavní pojmy definované níže mají ve VOP následující význam:
Rozhraní pro správu | znamená online přístup k softwaru, který Partnerovi umožňuje používat Službu na Platformě. Partner může v administračním rozhraní, které je mu poskytnuto, zobrazit a nastavit příslušné informace o své nabídce a zveřejnit svou nabídku. Poskytovatel služby poskytuje Partnerovi prostřednictvím Administrativního rozhraní údaje týkající se rezervací a vypořádání stran. |
Nabídka | znamená nabídku Partnera jednotlivých prvků (např. pokoje, jiné prostory) konkrétního ubytovacího zařízení, související služby nebo balíček služeb vytvořený propojením prvků ubytovacího zařízení a souvisejících služeb, pro které Partner využívá Službu. |
Základní služba | znamená Službu online platformy. |
VOP | znamená tyto všeobecné obchodní podmínky, které obecně upravují podmínky obchodní spolupráce mezi Poskytovatelem služeb a všemi jeho partnery. Aktuální znění VOP je k dispozici na webových stránkách. |
Důvěrná informace | znamená informace uvedené v bodě 69. |
Ostatní platformy | znamená online umístění mimo platformu, na kterém se může zobrazovat nabídka partnera v souvislosti se službou (např. reklamy Google, reklamy na Facebooku, rozhraní partnerů, plochy stránek agregátorů, reklamy v reálném čase). |
Ostatní služby | znamená všechny ostatní související služby poskytované Poskytovatelem Partnerovi, které nejsou Základními službami. |
Zvláštní podmínky | znamenají (i) buď podmínky stanovené v administračním rozhraní, nebo (ii) odsouhlasené jiným způsobem příslušné Další služby (např. pomocí e-mailové objednávky), které upravují konkrétní prvky smlouvy mezi Poskytovatelem a příslušným Partnerem (např. údaje o Partnerovi, výše provizí, které Další služby Partner využívá atd.) |
Čestné tituly | znamenají uznání udělená na základě kritérií stanovených Poskytovatelem služeb na dobu stanovenou Poskytovatelem služeb. |
Uživatel | znamená návštěvníka Platformy, který není Hostem. |
Uživatelský obsah | znamená články, názory, komentáře, hodnocení Uživatelů v souvislost s Nabídkou a službami Partnera, ať už na Platformě nebo na jakémkoli jiném rozhraní. |
Rezervace | znamená proces popsaný v oddílu VII. na jehož základě je uzavřena smlouva mezi Partnerem a Hostem. |
Náhradní služba | znamená službu, kterou Partner poskytuje Hostovi na stejné nebo vyšší úrovni, než je původní služba uvedená v Rezervaci, v případě, že Partner nemůže poskytnout původní službu, jak je uvedeno v těchto VOP. |
Provize | znamená částku, kterou Partner platí Poskytovateli za poskytnutí Služby online platformy. Aktuální výše provize je uvedena v Rozhraní pro správu. |
Identická kapacita | znamená podmínky uvedené v bodě 37 písm. a). |
Doplňkové podmínky nebo ATOS | znamená podmínky těch Ostatních služeb poskytovaných Poskytovatelem služeb, které nejsou reklamními službami poskytovanými na základě Mediální nabídky. Aktuálně platné ATOS jsou k dispozici na internetových stránkách. |
Konverze | znamená poměr návštěvníků ubytovací podstránky nebo podstránky Nabídky zobrazené na Platformě a relativních rezervací. |
Mediální nabídky | znamenají podmínky pro možnosti zobrazení reklamních služeb poskytovaných Poskytovatelem služeb, díky nimž může Partner ještě zvýšit návštěvnost od hostů. |
Služba Online Platformy | znamená zajištění přístupu Partnera do Systému tak, aby nabídky ubytování a souvisejících služeb nabízených Partnerem byly zobrazeny a dostupné v souladu s příslušnými ustanoveními Smlouvy na Platformě nebo jejích částech, aby si je mohli Uživatelé rezervovat a uzavřít tak smlouvu mezi Partnerem a Uživatelem. |
Požadavky na paritu | znamená povinnosti podle bodu 37. |
Partner | znamená osobu oprávněnou k nabízení pronájmu ubytovacího(-ých) zařízení v souladu se zákony a příslušnými úředními předpisy a záznamy, která nebo který uzavírá Smlouvu o užívání služeb ve vztahu k jím provozovaným ubytovacím jednotkám. |
Občanský zákoník | znamená zákon V z roku 2013 o maďarském občanském zákoníku. Tento zákon, kterým se potvrzuje maďarský občanský zákoník, upravuje majetkové a osobní vztahy osob v souladu se zásadami nepodřízenosti a rovnosti. Zákony upravující občanskoprávní vztahy se vykládají v souladu s tímto zákonem. |
Pořadí | znamená soubor kritérií, která určují nebo ovlivňují pořadí nabídek partnerů na Platformě. |
Standardní ceníková cena | uvádí ceny uvedené v administračním rozhraní v rámci nastavení typu pokoje. |
Platforma | znamená online rozhraní provozované poskytovatelem služeb spolu se souvisejícími softwarovými řešeními a databázemi, na kterých a s jejichž pomocí je poskytovatel služeb oprávněn poskytovat služby samostatně nebo na základě smluv. |
Duševní vlastnictví | znamená obsah (včetně designu, rozvržení, grafiky a dalších vizuálních prvků, materiálů, softwaru a dalších použitých řešení, nápadů a implementací), který se objevuje na Platformě, s výjimkou (i) obsahu nahraného Partnerem, (ii) Uživatelského obsahu a (iii) ochranných známek a dalšího obsahu jiných osob než Poskytovatele služeb zobrazeného na Platformě. |
Poskytovatel | znamená právnickou osobu provozující Platformu, jejíž základní údaje jsou uvedeny v oddíle XIX. |
Smlouva | znamená celou smlouvu mezi Poskytovatelem a Partnerem týkající se Služeb. |
Služby | znamená Základní služby a Ostatní služby. |
Systém v reálném čase | znamená rezervační systém Poskytovatele služeb v reálném čase. |
Host | znamená osobu, která uzavře smlouvu na Platformě a která využívá služeb Partnera, jakož i osobu, která za služby Partnera skutečně platí. |
Systém na poptávku | znamená rezervační systém Poskytovatele služeb založený na potvrzování poptávek. |
Uzavřená skupina spotřebitelů | znamená skupinu osob definovanou podle určitého kritéria nebo souboru kritérií, přičemž platforma (rozhraní) poskytující přístup ke službě je navíc chráněna heslem a členství je založeno na dobrovolném rozhodnutí a aktivním jednání účastníka. |
Smlouva mezi Poskytovatelem služeb a Partnerem na Základní služby se uzavírá tak, že Partner se zaregistruje pomocí registračního rozhraní Platformy a přijme tyto VOP a CCP, jejichž přijetí je podmínkou (pokud existují) registrace. Poskytovatel služeb může dle vlastního uvážení, bez povinnosti uvádět důvody, rozhodnout, že v případě dané fyzické nebo právnické osoby registraci nepřijme, a tím nedojde k uzavření smlouvy mezi osobou, která se chce registrovat, a Poskytovatelem služeb v souladu s těmito VOP.
Kromě poskytnutí údajů požadovaných Poskytovatelem služeb při registraci musí Partner zaregistrovat všechna jím provozovaná ubytovací zařízení, která mají být zveřejněna v online rezervačním systému Poskytovatele služeb.
Při registraci si Partner vytvoří tajné heslo, které mu umožní přístup do administračního rozhraní.
Kromě služby online platformy, jako je běžné zobrazení nabídky, lze objednat další reklamní plochy a možnosti propagace rezervací pomocí možností uvedených v mediální nabídce. S ohledem na to se v případech, kdy VOP, objednávka a související dokumenty odkazují na Nabídku, chápe pojem inzerce/reklama obdobně, pokud byla Nabídka zobrazena na základě samostatné objednávky v rámci Mediální nabídky. Pokud jde o Ostatní služby (reklamu) zahrnuté v Mediální nabídce, smlouva je mezi Partnerem a Poskytovatelem služeb uzavřena v okamžiku, kdy Partner objedná danou reklamní službu u Poskytovatele služeb prostřednictvím e-mailu nebo jiným způsobem zahrnutým v Mediální nabídce.
Ostatní služby zahrnuté do BOOS se uzavírají v souladu s příslušnými Doplňkovými podmínkami. Pokud je v ATOS uvedeno, že se vztahuje na Partnera za určitých podmínek, stává se součástí Smlouvy Partnera bez dalšího jednání Partnera za těchto podmínek. Pokud je v ATOS uvedeno, že jej Partner musí přijmout, aby se na něj vztahovala, stane se tento ATOS součástí Partnerské smlouvy pouze tehdy, pokud jej Partner přijme v Administračním rozhraní nebo jiným způsobem uvedeným v příslušném ATOS.
Smlouva (a všechny její prvky) se uzavírají online, Poskytovatel služeb je neukládá ani neodesílá v papírové podobě.
Partner souhlasí a bere na vědomí, že pro poskytování Služby musí aktivně provádět úkony uvedené ve VOP nebo ATOS. Partner se zavazuje průběžně sledovat informace Poskytovatele služby.
Poskytovatel služby je oprávněn uzavřít smlouvu s dalšími osobami, které se zabývají stejnou činností jako Partner nebo stejnou či obdobnou službou jako Služba Partnera.
V administračním rozhraní lze na základě příslušných podmínek nastavit nebo zobrazit některé specifické podmínky partnerské smlouvy. Partner může v Administračním rozhraní zadávat a nastavovat parametry Nabídky Partnera na ubytování a související služby, a poskytovat tak prostřednictvím Administračního rozhraní informace, údaje a fotografie samotné Nabídky. Partner nesmí na obrázku zvoleném jako úvodní obrázek Nabídky uvádět popisky, kontaktní údaje nebo loga pokrývající 15 % obrázku a více.
Partner nesmí v souvislosti s Nabídkou uvádět v Administračním rozhraní ani jiným způsobem žádné údaje, informace a kontaktní údaje (telefonní číslo, e-mailovou adresu, webové adresy, odkazy, kontakty na sociální sítě, facebookovou/twitterovou adresu apod), které jsou pro Uživatele veřejné a umožňují Uživatelům přímý kontakt s ním. Partner nesmí jinak vyzývat Hosta nebo Uživatele, aby jej kontaktovali přímo. Porušení těchto ustanovení představuje podstatné porušení smlouvy.
Partner je povinen při své činnosti podle VOP, zejména při nahrávání dat a veškerých činnostech, které lze provádět na Administračním rozhraní, postupovat v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména s ohledem na dodržování osobnostních a autorských práv a předpisů na ochranu spotřebitele.
Je výhradní odpovědností Partnera, aby tajné heslo používané pro přístup do administračního rozhraní udržoval v tajnosti a aby vynaložil veškeré úsilí k jeho neprozrazení neoprávněným osobám. Partner je rovněž povinen zajistit, aby tajné heslo znaly a používaly pouze osoby, které jsou oprávněny činit jménem a na účet Partnera právní prohlášení v souvislosti se Smlouvou. Partner odpovídá za případnou škodu vzniklou v důsledku porušení výše uvedeného.
Poskytovatel služeb je povinen s přiměřenou péčí zajistit, aby neoprávněné třetí osoby nemohly měnit obsah veřejných dat nahraných Partnerem.
V rámci Služby online platformy umožňuje Poskytovatel služby, aby se Nabídka Partnera nahraná do Administračního rozhraní zobrazovala na Platformě, aby ji mohli Uživatelé vyhledávat a rezervovat a aby mohla být uzavřena smlouva mezi Partnerem a Hostem s rezervací podle oddílu VII. Poskytovatel služby není subjektem smlouvy ani právního vztahu mezi Hostem a Partnerem. Partner platí Poskytovateli služeb za službu Online platformy provizi (podle oddílu X).
V souvislosti se Službou online platformy vzniká mezi Partnerem a Poskytovatelem služeb trvalý zprostředkovatelský vztah podle § 6:293 - 6:301 maďarského občanského zákoníku, na jehož základě (i) je Poskytovatel služeb povinen samostatně zprostředkovávat Partnerovi smlouvy s třetími osobami (Uživateli), uzavírat je jménem Partnera a jako zprostředkovatel podle § 6:129 občanského zákoníku přijímat a předávat smluvní poplatky od Hostů, (ii) je Partner povinen platit Provize a poplatky stanovené ve Smlouvě. Smlouva se nekvalifikuje jako spotřebitelská smlouva, neboť žádná ze stran není spotřebitelem. Činnost Poskytovatele služeb není kvalifikována jako platební služba s ohledem na § 6 odst. 4 písm. b) zákona CCXXXVII z roku 2013 o úvěrových institucích a finančních podnicích, neboť Poskytovatel služeb je samostatným obchodním zástupcem jednajícím výhradně jménem Partnera, který je rovněž oprávněn uzavřít smlouvu mezi Partnerem a Uživatelem (Hostem).
Partner bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel služeb je oprávněn na základě svého aktuálního rozhodnutí stanovit, po předchozím upozornění Partnera vždy tak, jak je uvedeno v těchto Podmínkách, soubor podmínek, které určují pořadí výsledků jeho nabídky zobrazené na Platformě a nabídek ostatních partnerů nebo ovlivňují pořadí výsledků („Pořadí“). Kritéria pořadí jsou vícefaktorová; mezi faktory patří mimo jiné výše provize vyplacené (splatné) Partnerem, poměr počtu návštěvníků podstránek ubytování zobrazených na Platformě k relativnímu počtu rezervací („Konverze“), počet Rezervací, míra stornování, hodnocení hostů, počet a typ stížností hostů a platební disciplína Partnera. Zvýraznění výše uvedených hlavních parametrů ve vztahu k ostatním potenciálním parametrům je odůvodněno jejich odbornou prioritou. Partner se může v žebříčku umístit výše, pokud jsou jeho konverze, výše provize, počet rezervací, hodnocení (skóre) hostů, kvalita zákaznického servisu a platební disciplína vyšší, zatímco míra stornování a stížností hostů nižší. Partner může v administračním rozhraní nastavit typ nabízené úrovně provize a, pokud je to pro zvolený typ možné, i výši provize v rámci ní nabízené. S přihlédnutím k dalším faktorům se Partner může podle typu a výše nabízené provizní úrovně umístit výhodněji, provizní úroveň je při řazení primárním kvalifikačním kritériem, což znamená, že v závislosti na nastavení může Partner výrazně ovlivnit svou pozici v žebříčku, ale jeho nabídka se přesto bude zobrazovat pouze při relevantním vyhledávání. Systém podmíněnosti je založen na předem definovaných kritériích, platí jednotně pro všechny jeho Partnery podle definovaných kritérií a funguje automaticky.
Partner může sledovat vývoj jednotlivých faktorů prostřednictvím administračního rozhraní. S ohledem na výše uvedené nemůže Partner vznášet námitky, uplatňovat nároky ani vymáhat námitky proti Pořadí, výslednému pořadí nebo některému z faktorů, na nichž je Pořadí založeno. Je zakázáno podnikat jakékoliv kroky, které by měly za cíl ovlivnit pořadí výsledků umělými nebo manipulativními prostředky nebo obcházením ustanovení VOP. Porušení těchto ustanovení představuje podstatné porušení smlouvy.
Partner výslovně opravňuje Poskytovatele služeb ke sdělování parametrů Nabídky nahrané Partnerem na Administračním rozhraní (včetně jakýchkoli fotografií, ilustrací, údajů a informací, označení, číselných údajů, fotografií, obrazových materiálů, které jsou nebo mohou být chráněny zákonem) veřejnosti online i offline v části, způsobem a po dobu stanovenou Poskytovatelem služeb za účelem zvýšení počtu rezervací, Propagovat ji online i offline. Vystoupení na jiných platformách než na Platformě se řídí zásadami těchto jiných platforem.
Poskytovatel služeb je oprávněn, nikoli však povinen, zpřístupnit Nabídku v cizím jazyce. Pokud Poskytovatel služeb připravil popis ubytování v cizím jazyce, poskytne Partnerovi možnost vybrat si v Administračním rozhraní, zda se v jednotlivých jazycích zobrazí popis připravený jím nebo připravený Poskytovatelem služeb. Poskytovatel služeb je oprávněn připravit prezentaci v cizím jazyce obsahující pouze relevantní prvky nabídky. Takovými cizími jazyky mohou být zejména angličtina, němčina, slovenština, polština, rumunština, chorvatština. Překladem do jiného jazyka se nemění právo rozhodné pro smlouvu. Vzhled je nezávislý na jazyce, ve kterém používáte administrační rozhraní.
Poskytovatel služby je oprávněn v souvislosti se svou službou uspořádat „loterii“ nebo „propagační akci“. Poskytovatel služby a Partner o tom mohou uzavřít samostatnou nebo dodatečnou smlouvu.
Partner bere na vědomí a souhlasí s tím, že Poskytovatel služby může podle svého uvážení vytvořit tituly uznání (např. logo Excellent accommodation, Year Accommodation Recognition), které mohou být darovány Partnerům nebo jinému partnerovi Poskytovatele služby v souladu s kritérii stanovenými Poskytovatelem služby. Tituly uznání může Partner používat po dobu stanovenou Poskytovatelem služeb. Pokud není právo na používání Uznávacích titulů výslovně zrušeno, zaniká automaticky po ukončení Smlouvy. V takovém případě Partner již nesmí uznávací titul používat ani zobrazovat.
Partner zajistí, aby byl Poskytovateli služeb k dispozici na telefonních nebo e-mailových kontaktních údajích poskytnutých Poskytovateli služeb za účelem konzultace, kontakt nebo zajištění kvality. Partner se zavazuje poskytnout poskytovateli služeb při těchto žádostech relevantní informace. Není-li ve VOP stanoveno jinak, splní Partner svou povinnost poskytnout údaje nejpozději do 7 dnů od žádosti Poskytovatele služeb. Opakované porušení výše uvedených pravidel pro kontaktování a poskytování informací se považuje za závažné porušení smlouvy.
Poskytovatel služeb je oprávněn zasílat na e-mailovou adresu poskytnutou Partnerem propagační a reklamní materiály o vlastních produktech či službách nebo o produktech a službách svých partnerů (třetích stran) odlišných od Partnera.
Partner je povinen informovat Poskytovatele služeb o jakémkoli problému nebo okolnosti, která z důvodů vzniklých ve sféře zájmu Partnera dočasně nebo trvale nepříznivě ovlivňuje nebo vylučuje službu poskytovanou Hostovi nebo spolupráci, kontakt s Poskytovatelem služeb, používání Platformy nebo administračního rozhraní (např. rekonstrukce, údržba, porucha, nedostupnost místnosti nebo služby z jakéhokoli důvodu, nedostatečné internetové připojení, změna e-mailové adresy, telefonního čísla atd.) Případné škody vzniklé v důsledku neoznámení nese Partner sám.
Partnerovi je zakázáno používat jakýkoli systém nebo řešení, které směřuje k výpadkům serverů používaných k provozu Služby, Platformy nebo administračního rozhraní nebo je umožňuje, nebo které jinak ohrožuje řádný provoz Platformy.
Poskytovatel služby si vyhrazuje právo upravit nebo přerušit poskytování jakéhokoli duševního vlastnictví a/nebo jakéhokoli prvku Služby na Platformě podle vlastního uvážení.
Provoz a obsluha některých částí Platformy se kvalifikuje jako zprostředkovatelská služba na základě ustanovení zákona CVIII z roku 2001 o službách elektronického obchodu (např. obsah Profilu vytvořeného Uživateli). Partner bere na vědomí, že Uživatelé jsou oprávněni používat Platformu na základě Podmínek používání Platformy a Zásad ochrany osobních údajů. Partner prohlašuje, že se seznámil s Podmínkami používání a Oznámeními o ochraně osobních údajů Platformy, které jsou k dispozici na webových stránkách, a že je dodržuje a průběžně sleduje jejich změny.
Partner bere na vědomí, že Uživatel a/nebo Host může (i) seznámit se s Nabídkami, vyžádat si další informace, požádat o nabídky, (ii) šířit Nabídky a informace ostatním na známých sociálních sítích - Facebook, Twitter - nebo je zasílat e-mailem či jiným komunikačním kanálem (iii) psát texty, názory, komentáře, hodnocení týkající se Nabídky Partnera a/nebo služeb využívaných Hostem (dále jen „Uživatelský obsah“) a (iv) může provádět Rezervace uvedené v Nabídce, a to v závislosti na dostupnosti (termínech a místech) v ní uvedených.
VI. Nabídka partnera
Podmínky uvedené v tomto bodě mohou být doplněny dalšími podmínkami v příloze.
Při registraci ubytovacích zařízení je Partner při uvedení názvu ubytovacího zařízení povinen uvést registrovanou a známou obchodní značku, kterou používá, registruje a zná (např. Hilton Budapest), v ostatních případech je nutné usilovat o splnění základních formálních podmínek: 1. název + 2. typ ubytování + 3. sídlo ubytování (např. Rózsa Hotel Miskolc).
Partner je povinen při nahrávání informací a poskytování údajů uvádět aktuální a pravdivé údaje. Partner prohlašuje, že údaje, informace, texty, obrázky, videa nebo jiné duševní vlastnictví a jejich části poskytnuté nebo nahrané jím nebo jeho jménem v administračním rozhraní nebo jinak v souvislosti se službou jsou správné, přesné, úplné, pravdivé a jsou oprávněné k nahrání. Partner se zavazuje poskytnout veškeré údaje a informace, které jsou povinné na základě příslušných právních nebo úředních předpisů nebo které jsou jinak důležité pro uživatele nebo poskytovatele služby v souvislosti se službou. Ceny musí Partner uvádět v hrubé výši (netto + DPH). Pokud Partner v administračním rozhraní nestanoví jiné ceny, je Poskytovatel služby oprávněn do administračních rozhraní nahrát standardní ceníkové ceny Partnera. Dokud Partner takto nahrané ceny do Administračního rozhraní nezmění, budou si Uživatelé moci rezervovat Nabídku Partnera za výše uvedené standardní ceníkové ceny po dobu 365 dní dopředu od data otevření příslušné Nabídky.
Poskytovatel služeb má právo, nikoliv však povinnost, opravit nesprávné nebo chybné údaje poskytnuté Partnerem, které se odchylují od skutečnosti (a to i v Administračním rozhraní). Pokud jsou údaje poskytované Partnerem pravidelně nepravdivé nebo chybné, jedná se o závažné porušení smlouvy a je to důvod k jejímu ukončení. Partner prohlašuje a zaručuje, že na vystoupení objednaná v rámci Mediální nabídky se nevztahují zákazy nebo omezení reklamy, zejména nejsou v rozporu s ustanoveními zákona XLVIII z roku 2008 o základních podmínkách a některých omezeních komerční reklamní činnosti a zákona XLVII z roku 2008 o zákazu nekalých obchodních praktik vůči spotřebitelům. Poskytovatel služeb se nezavazuje, že bude nabídky transformovat v souladu s platnými právními předpisy. Poskytovatel služeb může vynechat nebo upravit údaje, které jsou v rozporu s ustanoveními Smlouvy.
Poskytovatel služby nenese odpovědnost za zobrazení nebo nezobrazení Nabídky, pokud Partner nahraje nebo poskytne neúplné nebo chybné údaje a informace související s Nabídkou nebo pokud zobrazení porušuje pravidla VOP.
Partner se zavazuje, že bude prostřednictvím Administračního rozhraní udržovat aktuální informace a údaje související s jeho Nabídkou, včetně údajů o volných a rezervovaných kapacitách..
Aby se zabránilo tomu, že Partner bude využívat služby Poskytovatele služeb jako reklamní prostor, jehož cílem je nasměrovat Uživatele na vlastní stránky Partnera a využívat tak marketingové služby poskytované Poskytovatelem služeb Partnera zdarma, zavazuje se Partner, že ustanovení Nabídky týkající se dostupnosti kapacit nebudou méně výhodná než podmínky zveřejněné na jeho vlastních webových stránkách („Paritní požadavky“). Porušení těchto Paritních požadavků se považuje za podstatné porušení smlouvy a Partner je povinen na požádání neprodleně zjednat nápravu nepříznivého stavu:
Partner nesmí v Nabídce uvést nižší kapacitu svého ubytování, pokoje a služeb se stejnými parametry a vlastnostmi (např. úroveň komfortu, typ pokoje, počet lůžek, stravování a služby, obsazenost, storno podmínky a podmínky změny, sezónnost, termín využití, podmínky propagace), než jakou nabízí a inzeruje na svých vlastních internetových stránkách („Identická kapacita“). Je zakázáno jednání, jehož cílem je obejít výše uvedené (např. pokud Partner v Nabídce a na vlastních webových stránkách uvede částečně odlišné údaje, charakteristiky nebo prvky služeb s cílem formálně obejít závazek poskytnout Identickou kapacitu). O vlastní webové stránky Partnera se jedná také v případě, kdy Partner svěří provozování webových stránek jiné osobě, ale tyto stránky provozuje v zájmu Partnera.
Partner není zatížen požadavkem na Identickou kapacitu, pokud nabízí určité pokoje a služby svého ubytovacího zařízení, které nejsou k dispozici na internetových stránkách Poskytovatele služeb, Uzavřeným skupinám spotřebitelů, pokud (i) pokoje a služby nabízené Partnerem nejsou široce nebo plně zveřejněny, ať už přímo nebo nepřímo, a (ii) pokoje a služby nabízené v rámci dané skupiny jsou poskytovány osobám, které: již alespoň jednou využily služeb Partnera jako členové Uzavřených skupin spotřebitelů.
Pokud má poskytovatel služeb sám uzavřenou skupinu spotřebitelů, oznámí to partnerovi. Poskytovatel služeb je oprávněn poskytnout Uzavřené skupině spotřebitelů slevu v rozsahu nepřesahujícím jeho Provizi, avšak kdykoli na vlastní náklady.
Podmínky uvedené v tomto bodě mohou být doplněny dalšími podmínkami v příloze.
Partner si může při registraci nebo následně v administračním rozhraní zvolit, zda bude využívat rezervační systém v reálném čase (dále jen „systém v reálném čase“) nebo rezervační systém na základě potvrzení poptávky (dále jen „potvrzovací systém“)..
V případě Systému v reálném čase mohou Uživatelé na Platformě vytvořit okamžitou rezervaci na volné termíny stanovené a aktualizované Partnerem u Nabídky nahrané Partnerem, a to za ceny a podmínky uvedené v Nabídce Partnera. Partner odpovídá za aktuálnost údajů zobrazených na Platformě. Rezervace vytvořená Uživatelem je automaticky přijata formou odpovědní zprávy, a tímto se považuje smlouva mezi Hostem a Partnerem za ceny a podmínek zobrazených v dané Nabídce v rezervačním systému spravovaném Partnerem v reálném čase uzavřena, a to maximálně do výše dostupných kapacit stanovených Partnerem. V případě uvedení nesprávných údajů nelze rezervaci odmítnout.
V případě potvrzovacího systému zašle poskytovatel služeb uživateli po odeslání žádosti uživatele o rezervaci na základě pověření partnera automatickou e-mailovou zprávu s předmětem „rezervace“, kterou nelze považovat za potvrzení rezervace. Partner má maximálně 24 hodin od zahájení rezervace na poskytnutí zpětné vazby k žádosti o rezervaci, v případě, že zpětnou vazbu neobdrží, může být žádost o rezervaci Poskytovatelem služeb zamítnuta prostřednictvím automatického nebo manuálního zpracování. Pokud Partner akceptuje rezervaci provedenou Uživatelem (přímo prostřednictvím administračního rozhraní nebo nepřímo po konzultaci s Poskytovatelem služeb), Poskytovatel služeb po akceptaci vyrozumí Uživatele automatickou e-mailovou zprávou, kterou je uzavřena rezervace a smlouva mezi Partnerem a Uživatelem. Požadavek Uživatele na rezervaci se považuje za zrušený nebo změněný (tj. nový požadavek na rezervaci), pokud Partner nebo Poskytovatel služeb obdrží prohlášení Uživatele v tomto smyslu dříve, než Poskytovatel služeb odešle Uživateli automatickou e-mailovou zprávu potvrzující přijetí rezervace. Pokud Partner žádost Uživatele o rezervaci odmítne, je Poskytovatel služeb oprávněn nabídnout Uživateli jiné ubytování.
Pokud partner místo potvrzení rezervace kontaktuje uživatele s jinou nabídkou, považuje se to za odmítnutí původní rezervace ze strany partnera a zahájení nové rezervace. Pokud Uživatel nabídku (novou rezervaci) přijme, je rezervace a smlouva mezi Partnerem a Uživatelem uzavřena a Poskytovatel služeb má na základě obsahu nabídky nárok na provizi.
Poskytovateli služeb nevznikají žádné závazky týkající se výsledků Služby. Poskytovatel služby neodpovídá za to, zda Uživatelé iniciují či neiniciují Rezervace a kolik jich bude provedeno.V souvislosti s nedosažením takového výsledku nevzniká Partnerovi vůči Poskytovateli služby žádný nárok z jakéhokoli důvodu, a to včetně povzbuzení k náhradě škody a ušlého zisku.
Pokud byla nabídka zobrazena pro uživatele jasně rozpoznatelným způsobem s nesprávnou cenou obsahující číselný překlep a rezervace byla provedena za tuto nesprávnou cenu, je partner oprávněn se souhlasem poskytovatele služeb výslednou rezervaci odmítnout. Poskytovatel služeb je rovněž oprávněn takovou Rezervaci provedenou za chybnou cenu zrušit. Strana, která zrušení Rezervace iniciovala, musí o zrušení a jeho důvodu informovat Hosta a také druhou stranu (Poskytovatele služeb nebo Partnera). Záloha již zaplacená během Rezervace nebo jakýkoli jiný poplatek bude Hostovi vrácena.
V případě, že po provedení Rezervace (zaslání zprávy s odpovědí Hostovi) dojde ke kontaktu mimo Platformu, který podstatně mění podmínky původní Rezervace, je Partner povinen informovat Poskytovatele služeb o obsahu této změny. Takové podmínky mohou zahrnovat zejména upravený čas nebo dobu trvání, jiný počet Hostů, upravený balíček atd. Porušení těchto ustanovení představuje podstatné porušení smlouvy.
Partner je povinen neprodleně informovat Poskytovatele služeb, pokud není schopen splnit původní smluvní závazek vůči Hostovi s rezervací. V takovém případě je Partner povinen poskytnout Hostovi náhradní službu ve stejné kvalitě, případně bezúplatně poskytnout Hostovi ubytování ve vyšší kvalitě (dále jen „náhradní služba“). Náhradní služba musí splňovat základní charakteristiky původní služby (počet, úroveň komfortu, umístění ubytování, geografická vzdálenost, umístění v rámci osady, prostory pro vlastní využití). Případné dodatečné náklady spojené s využitím Náhradní služby nese Partner (např. rozdíl v ceně mezi původním a náhradním ubytováním, úhrada dodatečných cestovních nákladů Hosta dotčeného rezervací nebo doprava do náhradního ubytování apod.)
Pokud služba poskytnutá partnerem neodpovídá službě uvedené v nabídce, rezervaci nebo pozměněné smlouvě sjednané s hostem, nebo pokud partner nemůže poskytnout náhradní službu nebo ji host nepřijme, partner odškodní hosta a nahradí mu veškeré nepříznivé důsledky, škody a náklady, které hostovi v souvislosti s výše uvedeným vzniknou. Náhrada škody a odškodnění náležející Hostovi se hradí v době konání akce. V případech upravených v tomto bodě je Partner povinen oznámit a informovat Poskytovatele služeb.Partner je povinen nahradit Poskytovateli služeb veškeré nároky, náklady a škody, které mu v souvislosti s výše uvedeným vzniknou.Toto ustanovení se použije i v případě, že Partner udržuje rezervační systém v reálném čase a nedodržuje nebo ne zcela dodržuje svůj závazek k jeho aktualizaci. Porušení tohoto ustanovení se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Partner souhlasí s tím, že pokud do 7 dnů od vzniku události nevyrovná nebo nevyplatí Hostovi plnou náhradu, může Poskytovatel služeb provést náhradu, která oprávněně náleží Hostovi, na místo Partnera (dle vlastního uvážení) a vyfakturovat Partnerovi toto plnění.
Pokud partner není na základě sdělení hosta dostupný na uvedených kontaktních údajích a poskytovateli služeb se s ním nepodaří navázat písemný a telefonický kontakt do 7 dnů, má host možnost odstoupit od rezervace bez sankční platby.
Poskytovatel služeb neodpovídá za škody způsobené Hostem Partnerovi nebo jiné třetí osobě, zejména za faktické nevyužití ubytovacího zařízení nebo za porušení podmínek užívání.
Pokud Host zaplatil zálohu na Rezervaci přímo Partnerovi a z důvodu neuskutečnění Rezervace je záloha nebo její část vrácena Hostovi, je Partner povinen ji vrátit přímo Hostovi bezprostředně po vzniku neuskutečnění, nejpozději však do 7 dnů od vzniku neuskutečnění. Částka, která má být vrácena, se nesnižuje o bankovní či jiné transakční poplatky, které Partnerovi při vracení vzniknou.
Potvrzená rezervace je kromě případů popsaných v těchto VOP možná pouze v případech uvedených v části „Zrušení potvrzené rezervace“ Podmínek užívání podle podmínek tam uvedených.
V souvislosti se Službou provozuje Poskytovatel služeb telefonickou zákaznickou linku pro Uživatele a Hosty. Provozování zákaznického servisu Poskytovatelem služby nezbavuje Partnera plnění jeho povinností vůči Hostům.
Poskytovatel služby je oprávněn kontaktovat Uživatele nebo Hosta v souvislosti s žádostmi o cenovou nabídku, na které Partner dosud neodpověděl, a to telefonicky, prostřednictvím SMS nebo jiným způsobem kontaktu evidovaným v systému.
Poskytovatel služeb je oprávněn kontaktovat Hosty za účelem:
informovat o existenci smlouvy mezi Hostem a Partnerem a o závazcích z ní vyplývajících;
poskytnutí informace související s využíváním ubytovacích služeb;
zkontrolovat u něj informace o jeho rezervaci a využitých službách.
Po úspěšném dokončení rezervace vyzve poskytovatel služeb hosta e-mailem k vyplnění formuláře hodnocení hosta, po kterém může následovat jeden nebo více upomínacích e-mailů (1. den po ukončení cesty, 8. den, pokud nebyla dokončena, a 28. den, pokud nebyla dokončena), vyplnění formuláře hodnocení hosta je nepovinné. Partner souhlasí s tím, že poskytovatel služeb je oprávněn zveřejnit názor hosta po využití ubytování vyplněním online dotazníku, který je součástí platformy a umožňuje objektivní hodnocení. Recenze jsou vždy obsahem uživatele, na který je Partner oprávněn reagovat ve veřejném komentáři na webových stránkách Poskytovatele služeb, Partner nesmí s recenzí hosta jinak nakládat ani v souvislosti s ní hosta přímo kontaktovat. Pokud Host napsal recenzi anonymně, není Partner oprávněn odvozovat totožnost Hosta ani psát komentář či jiný odkaz na Hosta. Host je povinen dodržovat podrobná pravidla vztahující se na uživatelský obsah, která jsou obsažena v Pravidlech obsahu, jež jsou součástí Podmínek používání. Poskytovatel služby kontroluje Uživatelský obsah pouze v případě, že je na jeho závadný obsah upozorněn. Partner bere na vědomí, že Poskytovatel služeb může odstranit Uživatelský obsah pouze v případě zákona, soudního nebo úředního rozhodnutí, porušení Podmínek používání nebo výslovného souhlasu Uživatele nebo Hosta, který Uživatelský obsah vytvořil.
Poskytovatel služeb není povinen, ale je oprávněn kontaktovat partnera v souvislosti se stížnostmi nahlášenými hostem a prošetřit oznámení hosta.
Za využívání služby online platformy je Partner povinen zaplatit Poskytovateli služeb provizi z rezervací a/nebo ze skutečné platební povinnosti Hosta vůči Partnerovi, jak je uvedeno níže.
Poskytovatel služby má nárok na provizi, pokud:
Rezervace byla dokončena; nebo
Partner ve stanovené lhůtě neoznámí Poskytovateli služeb, že Rezervace byla Hostem zrušena nebo změněna (§ 61);
Partner uvede prostřednictvím Administračního rozhraní nesprávné a pravdivé údaje z důvodu chyb nebo opomenutí;
Host skutečně využil službu, ale Partner omylem nebo z jiného důvodu nastavil v Administračním rozhraní opak;
Hostovi jinak vznikla platební povinnost vůči Partnerovi na základě smlouvy mezi ním a Partnerem z důvodu zrušení Rezervace;
Smlouva mezi Partnerem a Hostem byla změněna vynecháním systému Poskytovatele služeb.
Čistá provize je kalkulována:
pro body 58 a) až d) z celkové hrubé částky za rezervace (včetně doplňkových služeb a dodávek) a
pro body 58 e) až f) ze skutečné platební povinnosti hosta vůči partnerovi (např. pokuta, storno poplatek nebo hodnota skutečně využitých služeb).
Sazba provize je stanovena na základě lokality a kategorie ubytování a sazba provize je uvedena v Rozhraní pro správu. Výši Provize přijímá Partner během procesu registrace, o čemž Poskytovatel služeb informuje také v e-mailu s potvrzením registrace. Výši provize může Partner libovolně upravovat, počínaje základní očekávanou výší směrem nahoru, aby zlepšil hodnocení nabídky. Jednostranná úprava Provize ze strany Poskytovatele služeb se řídí pravidly pro změnu VOP uvedenými v části XVI.
Pokud host zruší rezervaci před plánovaným obsazením (užíváním) ubytování za podmínek stanovených partnerem a nevznikne mu vůči partnerovi platební povinnost, bude příslušná rezervace zrušena a poskytovateli služeb nebude náležet žádná provize. Pokud Host (i) nezrušil nebo (ii) nezměnil Rezervaci prostřednictvím zákaznického servisu Poskytovatele služeb nebo prostřednictvím online rozhraní vytvořeného k tomuto účelu, nebo (iii) se Host nedostavil (no-show), je Partner povinen oznámit Poskytovateli služeb zrušení, změnu nebo nenastoupení Hosta do třetího dne po posledním dni doby odjezdu dle původní Rezervace, což je Poskytovatel služeb oprávněn ověřit kontaktováním přímo Partnera nebo Hosta („Odsouhlasení provize“). Odsouhlasení provizí probíhá prostřednictvím Administračního rozhraní (Odsouhlasení fakturace / Szallas.hu), Poskytovatel služeb na základě zrušení nebo změny upraví nebo zruší provizi, pokud na základě jejího ověření při Odsouhlasení provizí nedospěl k závěru, který je v rozporu s tvrzením Partnera. V případě nedodržení termínu stanoveného pro zahájení Odsouhlasení provize má Poskytovatel služby nárok na provizi dle původní Rezervace, akceptace pozdního zahájení (tj. následného Odsouhlasení provize) je možná pouze v odůvodněných případech a závisí výhradně na nezávislém rozhodnutí Poskytovatele služby.
V případě, že Host službu skutečně využil, ale Partner omylem nebo jiným způsobem nastavil v administračním rozhraní opak, může Poskytovatel služby uplatnit svá práva podle VOP a má nárok na provizi. Zasláním výpovědi Hosta Poskytovateli služby může Partner prokázat, že jeho nastavení nebylo chybné.
Podmínky uvedené v tomto bodě mohou být doplněny dalšími podmínkami v Příloze.
Poskytovatel služeb zašle Partnerovi fakturu na provizi a na další poplatky na měsíční bázi (po posledním Odsouhlasení provize za aktuální měsíc) nebo v intervalech stanovených v CCP, mediální nabídce nebo jiné dohodě smluvních stran vztahující se na daný poplatek za zrušené rezervace nebo jinak využité služby provedené v předchozím měsíci, které podléhají platbě. Způsob fakturace je faktura zasílána elektronicky. Partner obdrží fakturu na jím uvedenou e-mailovou adresu. V případě, že Partner písemně sdělí Poskytovateli služeb, že fakturu zaslanou elektronicky nepožaduje, vystaví Poskytovatel služeb fakturu v papírové podobě.
Úhrada faktur musí být provedena bankovním převodem nebo kreditní kartou. Platba bankovním převodem se provádí na číslo bankovního účtu uvedené v oddíle XIX těchto VOP. Poskytovatel služeb poskytuje v administračním rozhraní možnost platby kreditní kartou s pomocí poskytovatele bankovních služeb. DPH se účtuje a odvádí v souladu s platnými právními předpisy.
Partner je povinen uhradit Provizi a další poplatky Poskytovateli služeb ve lhůtě uvedené na dané faktuře. Provize a další poplatky se považují za uhrazené dnem připsání na účet Poskytovatele služeb.
Za účelem vypracování a ověření přesného vyúčtování se Partner zavazuje na žádost Poskytovatele služeb umožnit v nezbytném rozsahu přístup ke svým záznamům nebo poskytnout věrohodné informace v případě, že vzniknou pochybnosti o výši Provize, poplatku nebo jejich výši, které má Poskytovatel služeb uhradit.
V případě porušení platebních povinností vůči poskytovateli služeb se použijí ustanovení oddílu XV.
Partner může podat písemnou reklamaci faktury do 7 dnů od jejího doručení. Partner musí jasně uvést důvody reklamace faktury a přiložit veškeré podklady. Poskytovatel služeb ji přezkoumá a rozhodne o jejím přijetí do pěti pracovních dnů. Pokud Poskytovatel služeb reklamaci faktury neuzná, může se Partner obrátit na soud v souladu s těmito VOP.
Poskytovatel služeb a Partner se zavazují, že budou považovat za obchodní tajemství, s výjimkami uvedenými ve VOP a s výjimkou veřejně přístupných údajů zpřístupněných Hostům nebo Uživatelům, (i) podmínky Smlouvy mezi nimi, (ii) skutečnosti, informace, údaje a (iii) veškeré další informace, o kterých může mít rozumně uvažující strana při plnění Smlouvy důvodné podezření, že by je jiná strana považovala za důvěrné (dále jen „Důvěrné informace“). Pro jiné účely, než je plnění povinností a výkon práv stanovených ve Smlouvě, ani jedna strana nepoužije ani nezveřejní Důvěrné informace týkající se druhé strany (ledaže by tak musela učinit ze zákona nebo na základě zmocnění nebo s předchozím písemným souhlasem druhé strany), bude s nimi zacházet jako s obchodním tajemstvím a přijme veškerá přiměřená opatření na jejich ochranu. Působnost těchto ustanovení se vztahuje i na osoby v pracovním poměru nebo jiném pracovněprávním vztahu ke stranám.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (Nařízení (EU) 2016/679; dále jen „GDPR“) a zákon CXII z roku 2011 o informační sebeurčení a svobodě informací (dále jen „zákon o ochraně osobních údajů“), Poskytovatel služeb a Partner jsou nezávislými správci údajů a poskytování přiměřených informací o ochraně osobních údajů Hostům je samostatnou odpovědností a povinností Poskytovatele služeb a Partnera. Poskytovatel služeb předává osobní údaje Hostů Partnerovi na základě souhlasu Hostů výhradně za účelem plnění Smlouvy, Partner nesmí tyto údaje předávat třetím osobám ani je používat k jiným účelům (např. reklama, přímý kontakt s Hosty). Poskytovatel služeb a Partner se dohodli, že po předání údajů Partnerovi Poskytovatel služeb neodpovídá za zákonnost zpracování těchto údajů Partnerem, Partner se zavazuje a ručí za to, že s údaji Hostů, včetně údajů zaznamenaných samostatně Partnerem, bude nakládáno v rámci právních předpisů pro konkrétní účel a po povolenou a nezbytnou dobu. Poskytovatel služeb neposkytuje Hostům informace o nakládání s údaji Partnera, tuto povinnost má pouze sám Partner. Partner odpovídá a je povinen odškodnit Poskytovatele služeb za veškeré nároky a škody vzniklé v důsledku porušení těchto ustanovení o ochraně údajů ze strany Partnera.
Aby strany mohly uzavřít a plnit VOP a aby Partner mohl využívat Službu, je nezbytné, aby poskytovatel Služby poskytoval určité údaje o určitých osobách jednajících jménem Partnera (např. jednatelé, zaměstnanci oprávnění objednávat/podepisovat, kontaktní osoby vyřizující fakturační a finanční záležitosti, hosté/agenti vyřizující rezervace atd.), které jsou nezbytné pro určitý kontakt a poskytování Služby, považuje je za správce údajů. Partner poskytuje údaje a má právo je měnit nebo vymazat. Je výhradní odpovědností Partnera zajistit, aby údaje byly při využívání Služby poskytovány v souladu se zákonem a na základě náležitého informování dotčených osob. Poskytovatel služby není povinen zkoumat jejich existenci. Partner odpovídá a je povinen odškodnit Poskytovatele služby za veškeré nároky a škody vzniklé v důsledku porušení výše uvedených ustanovení ze strany Partnera.
Právním základem pro zpracování údajů je plnění práv a povinností vyplývajících ze smlouvy mezi poskytovatelem služeb a partnerem, které je v oprávněném zájmu obou stran. Zpracováním údajů se rozumí výhradně používání, uchovávání a zpracování údajů kontaktních osob z řad podnikatelů, které přímo souvisí s poskytováním Služby, jak je popsáno výše. Partner může iniciovat konzultaci s Poskytovatelem služeb ohledně svých potřeb v oblasti správy údajů na e-mailové adrese partneri@hotely.cz.
Rozsah zpracovávaných osobních údajů:
jméno, heslo, telefonní číslo a e-mailová adresa poskytnuté hostům při registraci; jméno a příjmení, oblast, e-mailová adresa, telefonní číslo kontaktních osob, údaje o ubytování (název, typ, kategorie, adresa), fakturační údaje;
v případě Partnera provozovaného fyzickou osobou: jméno a příjmení uvedené ve fakturačních údajích, místo a datum narození, rodné příjmení, fakturační a poštovní adresa, daňové číslo, fakturační e-mailová adresa;
v případě živnostníka, fyzické osoby s DIČ, neziskové organizace nebo Partnera provozovaného společností: jméno/název společnosti, DIČ, IČO, fakturační a poštovní adresa, fakturační e-mailová adresa, číslo bankovního účtu;
údaje vytvořené dotyčnou osobou během používání služby (např. soubory protokolu, obsah zpráv).
Doba zpracování údajů je do konce osmého roku po ukončení obchodního vztahu s partnerem, s výjimkou údajů souvisejících s daňovými předpisy a vyžadovaných zákonem o účetnictví pro vedení účetnictví, které se zpracovávají po dobu 8 let za účelem splnění účetních povinností podle § 169 zákona C z roku 2000 a po dobu promlčecí lhůty stanovené zákonem XCII z roku 2003 o daňovém řádu. Osobní údaje jsou uloženy v elektronickém systému Poskytovatele služeb, údaje jsou uloženy na serverech poskytnutých společností Zero Time Service Kft. (se sídlem: 2013, Pomáz, Mikszáth Kálmán utca 36/4., daňové číslo: 23386031-2-13, IČO: 13-09-147733) a Google Ireland Limited (sídlo: Gordon House, Barrow Street, Dublin, D04 E5W5, Dublin) (zpracovatelé údajů). Tyto servery využívá výhradně poskytovatel služeb. Poskytovatel služeb vymaže přijaté dopisy spolu se jménem a e-mailovou adresou odesílatele, jakož i další dobrovolně poskytnuté osobní údaje, nejdéle po pěti letech od vyřízení případu.
Veškerý obsah, který se objevuje na platformě (včetně designu, rozvržení, grafiky a dalších vizuálních prvků, materiálů, použitého softwaru a dalších řešení, nápadů, jejich implementace), je výhradním duševním vlastnictvím poskytovatele služeb („duševní produkt“), s výjimkou (i) obsahu nahraného partnerem; (ii) uživatelského obsahu; a (iii) ochranných známek a dalšího obsahu jiných osob než poskytovatele služeb zobrazeného na platformě.
Kromě zobrazení, dočasného rozmnožování a soukromého kopírování, které je nezbytné pro zamýšlené použití Služby, nesmí být Duševní produkt Poskytovatele služby používán nebo využíván v žádné jiné formě bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele služby, přičemž jakákoli taková činnost může mít za následek občanskoprávní a trestní řízení.
Partner prohlašuje a zaručuje, že text, fotografie, videa, grafika a další duševní vlastnictví nahrané partnerem nebo jeho jménem jsou duševním vlastnictvím partnera nebo má příslušné právo je používat v souvislosti se službou a neporušují práva třetích stran. Pokud jde o toto duševní vlastnictví, Partner uděluje Poskytovateli služby plné právo na jeho použití v rozsahu nezbytném pro plnění této Smlouvy a po dobu platnosti této Smlouvy. Partner odpovídá a je povinen nahradit Poskytovateli služeb veškeré nároky a škody, které vzniknou v důsledku porušení výše uvedených ustanovení Partnerem nebo se ukáží jako nepravdivé.
V případě zpětné vazby, připomínek nebo požadavků ze strany jakéhokoli Partnera a souvisejících se Službou, které nejsou Důvěrnými informacemi, zaslanými, poskytnutými nebo jinak uvedenými Poskytovateli služby, Partner bere na vědomí a bez odvolání souhlasí s tím, že Poskytovatel služby může tuto zpětnou vazbu, připomínku nebo požadavek bezplatně, bezpodmínečně a v jakékoli formě použít k úpravě nebo zlepšení Služby.
Partner zaručuje, že je legálně registrovanou a legálně působící obchodní společností a svou podnikatelskou činnost vykonává na základě příslušných zákonů, povolení a oprávnění a na základě nezbytných oznamovacích povinností), prodej jeho služeb a uzavření Smlouvy není v rozporu s jeho povinnostmi vůči jiným osobám, právními předpisy a/nebo uložením jakéhokoli příslušného orgánu.
Poskytovatel služeb zaručuje, že je legálně registrovanou a legálně působící obchodní společností podle právních předpisů, které se na něj vztahují, a je oprávněn vykonávat činnosti podle těchto VOP.
Poskytovatel služby poskytuje službu „tak, jak je“ a nepřebírá žádnou odpovědnost za přesnost, spolehlivost, bezchybné fungování, úplnost nebo vhodnost služby pro určitý účel, včetně softwaru používaného při provozu služby a veškerého obsahu dostupného v rámci služby. Poskytovatel služby dále neodpovídá za chyby a jejich důsledky způsobené příčinami, které nemůže ovlivnit, jako jsou technické poruchy nebo výpadky v internetové síti, technické výpadky, přerušení jakéhokoli původu, destruktivní aplikace nebo programy umístěné jinými osobami (například: viry, červy, makra nebo hackerské aktivity).
V souladu s výše uvedeným se poskytovatel služeb snaží zajistit nepřetržitost poskytované služby všemi dostupnými technikami a prostředky, avšak neodpovídá za škody způsobené neodvratitelnou vnější událostí, kterou nemůže ovlivnit a provozovat a která brání v práci potřebné k výkonu nebo dostupnosti technických prostředků (např. stávka, povodeň, zemětřesení, liják, výpadek proudu, nedostatečná kapacita internetu, výpadek přenosu dat, výpadek atd.).
Odpovědnost poskytovatele služeb vůči partnerovi v souvislosti se službou nesmí v žádném případě a na základě žádného právního titulu přesáhnout celkovou výši provizí zaplacených partnerem v průběhu 12 měsíců před uplatněním nároku.
Podmínky uvedené v tomto bodě mohou být doplněny dalšími podmínkami v Příloze The conditions set forth in this clause may be accompanied by additional terms in the Annex.
Partner je povinen zaplatit za služby ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře vystavené poskytovatelem služeb. V případě prodlení s úhradou Poskytovatel služeb (i) účtuje úroky z prodlení v případě fyzických osob podle § 6: 48 odst. 1 občanského zákoníku a (ii) v případě fyzických osob podnikatelů a právnických osob podle § 6: 155 odst. 1 občanského zákoníku.
V případě, že se Partner opozdí o 4 dny oproti lhůtě splatnosti uvedené na faktuře (v příloze může být uvedena jiná lhůta splatnosti), je Poskytovatel služeb oprávněn:
pozastavit možnost Rezervace nabídky vedle zobrazení nabídky Partnera tak, že podstránka s nabídkami Partnera bude stále dostupná, ale Poskytovatel služby je oprávněn zobrazit relevantní, alternativní nabídky jiných partnerů;
pozastavit všechny Nabídky Partnera na Platformě a/nebo na Jiných platformách.
V případě prodlení s platbou delším než 30 dnů je poskytovatel služeb oprávněn vymáhat svou pohledávku jakýmikoliv právními prostředky a pověřit jí někoho jiného. Poskytovatel služeb informuje své partnery, že v případě předání pohledávky bude pohledávka předána společnosti Intrum Private Limited Company (se sídlem: 1139 Budapest, Fiashen utca 4-8.; registrační číslo společnosti: 01-10-044857) ke shromáždění s veškerým obsahem údajů nezbytných pro identifikaci partnera a pohledávky (bez ohledu na to, zda se jedná o osobní údaje). Poskytovatel služeb je oprávněn účtovat partnerovi náklady spojené s vymáháním pohledávky. V případě prodlení Partnera může Poskytovatel služeb požadovat částku odpovídající 40 EUR stanovenou na základě oficiálního centrálního směnného kurzu Maďarské národní banky platného v den zahájení prodlení (paušální částka nákladů na vymáhání) na pokrytí svých nákladů spojených s vymáháním pohledávky. Poskytovatel služeb má navíc nárok na náhradu nákladů spojených s vymáháním své pohledávky, pokud převyšují zaplacený poplatek za správu nákladů. Tyto náklady mohou zahrnovat zejména náklady na řízení, veřejné, notářské, advokátní poplatky, poplatky za vymáhání atd.
Za zrušení omezení vystavení z důvodu nedodržení lhůty splatnosti uvedené na faktuře může poskytovatel služeb fakturovat poplatek, jehož sazba činí (i) 1500 HUF + DPH před předáním k vyzvednutí a (ii) 15 000 HUF + DPH po předání k vyzvednutí. Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo odmítnout zrušit omezení vystavování nebo žádost Partnera o přeregistraci, dokud nebudou platební povinnosti zcela splněny, pokud má Partner vůči Poskytovateli služeb dluh. Poskytovatel služeb je rovněž oprávněn podle svého uvážení podmínit opětovnou registraci těchto Partnerů uzavřením samostatné smlouvy upravující plnění platebních povinností.
V případě prodlení s platbou ze strany Partnera, který akceptuje a plní specifické podmínky stanovené Poskytovatelem služeb, může Partner požádat Poskytovatele služeb o odklad platby, jehož poplatek činí 300 Kč + DPH za každý případ. Tento poplatek se stává splatným po uplynutí doby odkladu platby a objeví se a je vyúčtován v příslušné uzavřené faktuře. Pokud poskytovatel služeb odklad platby povolí, činí tak vždy s výhradou svých práv.
Pokud Partner opakovaně závažným způsobem poruší Smlouvu, včetně jakéhokoli ustanovení těchto VOP, nebo na opakované výzvy neukončí porušování smlouvy, je Poskytovatel služby oprávněn odmítnout zveřejnění nabídky, případně pozastavit nebo zrušit zveřejnění již zveřejněné nabídky, nebo s okamžitou platností ukončit Smlouvu (a s okamžitou platností ukončit poskytování Služby). Kromě podstatného porušení výslovně uvedeného v kterékoli části této Smlouvy se za podstatné porušení považují následující skutečnosti:
nabídka je zjevně neúplná, neexistuje, není konkrétní, je rozporuplná, zavádějící, nepravdivá, nereálná, objektivně nedosažitelná nebo může poškodit dobrou pověst jiné fyzické nebo právnické osoby; nebo neobsahuje minimum údajů nezbytných pro informované rozhodnutí (např. cenu, relevantní parametry ubytování);
Partner uvede v administrativním rozhraní nesprávné nebo zavádějící údaje (nesprávně zadané nebo nereálně nízké ceny, které nejsou po provedení rezervace hostovi poskytnuty);
Partner účtuje vyšší cenu, než je uvedena v Rezervaci;
Partner neudržuje ve svém systému aktuální informace v Administračním rozhraní, což vede k odmítnutí rezervace (včetně overbookingu při použití Rezervací v reálném čase);
Partner průběžně nebo pravidelně odmítá Rezervaci Hosta (včetně případů, kdy Hosta nepřijme i přes potvrzení nebo přijetí rezervace v reálném čase);
Poskytovatel služeb obdrží několik závažných stížností a/nebo hlášení od jednoho nebo více Hostů, kteří si u Partnera rezervovali pokoj, nebo se stížnost týká mimořádně závažné kategorie případů;
jakákoli osoba jednající jménem partnera se chová nevhodným, urážlivým nebo neprofesionálním způsobem vůči hostům nebo zaměstnancům poskytovatele služeb;
podle jednostranného posouzení Poskytovatele nabídkových služeb je neslučitelný s Platformou nebo image a duchem Poskytovatele služeb, je v rozporu se zásadami jeho obchodní politiky a/nebo přímo či nepřímo poškozuje reklamní trh a/nebo obchodní zájmy Poskytovatele služeb;
Nabídka nemůže být splněna z technických nebo rozsáhlých důvodů;
proti Nabídce vznesl formální nebo neformální námitku orgán veřejné moci;
Partner nevrátí částku splatnou při zrušení Rezervace ani neuhradí Hostovi způsobenou škodu;
Partner porušuje ustanovení VOP o záruce nebo opakovaně porušuje jakékoli ustanovení VOP;
Partner má neuhrazený dluh vůči Poskytovateli služeb;
proti Partnerovi byl zahájen konkurz, likvidace, dobrovolná likvidace nebo nucené zrušení či soudní vymáhání;
počet zrušených rezervací v ubytovacích zařízeních partnera je extrémně vysoký, tj. míra zrušených rezervací se liší o 30 procentních bodů v porovnání s průměrem města a typu ubytování během jakéhokoli po sobě jdoucího zkoumaného 30denního období;
Partnerovi vznikne z jakéhokoli důvodu nesporná povinnost vrácení peněz Poskytovateli služby (např. povinnost vrátit zálohu), o které Poskytovatel služby Partnera řádně informuje a kterou Partner opakovaně nesplní ve lhůtě nebo ji nesplní po jejím uplynutí
Partner je povinen odškodnit a nahradit poskytovateli služeb veškeré nároky, škody a náklady vzniklé v důsledku porušení smlouvy ze strany partnera, včetně případu, kdy jakýkoli orgán potrestá poskytovatele služeb za porušení smlouvy ze strany partnera.
Poskytovatel služeb se snaží chránit zájmy partnerů a uživatelů a zajistit jejich základní práva, což chce zajistit zajištěním bezpečnosti a spolehlivosti obsahu na platformě. Poskytovatel služeb je oprávněn pozastavit nebo odstranit jakýkoli obsah, který je nezákonný nebo porušuje tyto VOP nebo jinou smlouvu. Toto ustanovení se vztahuje na data nahraná kterýmkoli partnerem nebo uživatelem nebo na jeho žádost. V případě pozastavení nebo odstranění obsahu podle tohoto ustanovení je Partner oprávněn podat stížnost do šesti měsíců od přijetí rozhodnutí v interním systému Poskytovatele služeb pro vyřizování stížností, který je k dispozici na kontaktním místě uvedeném v bodě 107. Nahlašující Partneři, kteří jsou adresáty rozhodnutí podle tohoto bodu, jsou oprávněni zvolit si pro účely řešení sporů souvisejících s rozhodnutími Poskytovatele služeb a stížností, které se nepodařilo vyřešit pomocí interního systému pro vyřizování stížností, orgán mimosoudního řešení sporů certifikovaný v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022. Kontaktní údaje certifikovaných orgánů mimosoudního řešení sporů zveřejňuje Národní mediální a informační úřad.
Není-li výslovně dohodnuto jinak, uzavírá se smlouva mezi stranami na dobu neurčitou s tím, že minimální doba trvání smlouvy je 30 dnů.
Smlouva je ukončena:
na základě vzájemné dohody stran;
běžnou výpovědí;
mimořádnou výpovědí;
a v případech a za podmínek stanovených platnými právními předpisy odstoupením.
Řádná výpověď musí být uplatněna s nejméně 30 denní výpovědní lhůtou. Řádná výpověď musí být odůvodněna. Právo na výpověď neomezuje právo poskytovatele služeb pozastavit zobrazení v souladu s VOP. Výpovědi směřující k ukončení Smlouvy lze učinit v administračním rozhraní.
Do 1 pracovního dne od oznámení záměru splní Poskytovatel služeb svůj záměr pozastavit spolupráci s Partnerem.
Poskytovatel služeb uzavírá smlouvu pouze s provozovatelem ubytovacího zařízení a v souladu s § 6:18 odst. 2 občanského zákoníku předpokládá, že osoby provádějící registraci jsou oprávněny činit právní prohlášení jménem provozovatele ubytovacího zařízení a uzavírat Smlouvu. Provozovatel služby považuje všechna sdělení, která se objeví v administrativním rozhraní poskytnutém Partnerovi, za právně účinné prohlášení Partnera. Partner výslovně uznává právní platnost všech prohlášení učiněných Partnerem, která jsou zde uvedena.
Pokud dojde ke změně provozovatele registrovaného ubytovacího zařízení, považují strany a nový provozovatel tuto skutečnost za převod smlouvy podle § 6:208 - 6:210 občanského zákoníku. Partner je povinen informovat poskytovatele služeb o změně provozovatele a v případě změny provozovatele je povinen informovat přijímající stranu o Smlouvě s poskytovatelem služeb. Pokud Poskytovatel služeb do 7 dnů od doručení oznámení nevznese námitky, má se za to, že souhlasí s převodem Smlouvy uzavřené s Partnerem na nového provozovatele. V tomto případě, resp. v případě souhlasu vydaného Poskytovatelem služeb jiným způsobem, se za datum převodu považuje datum převodu ve vztahu ke Smlouvě v den provedení změn v Administračním rozhraní, na jejichž základě lze zjistit změnu daného provozovatele ubytovacího zařízení (a fakturační údaje nového provozovatele), po kterém je nový provozovatel povinen přijímat a plnit otevřené (dosud neodbydlené) Rezervace v souladu se Smlouvou. Pokud jde o otevřené (dosud neuskutečněné) Rezervace, až do data převodu se částky, které poskytovatel služeb zaplatil bývalému provozovateli na základě Smlouvy, považují pro účely Smlouvy za zaplacené novému provozovateli; tyto částky nemůže nový provozovatel požadovat po poskytovateli služeb a/nebo hostovi. V důsledku převodu smlouvy se nový provozovatel zavazuje zaplatit provize a poplatky (které dosud nebyly zaplaceny předchozím provozovatelem) za rezervace uskutečněné během jeho provozu. Partner zajistí, aby informoval nového provozovatele o všech stávajících Smlouvách s tím, že je jeho povinností jako starého provozovatele ukončit ty prvky Smluv, které nemají být převedeny. V případě změny provozovatele je Partner jako starý provozovatel povinen uhradit faktury vystavené na jeho jméno za rezervace uskutečněné během působení nového provozovatele a uhradit provize a poplatky za Rezervace uskutečněné během působení nového provozovatele, pokud (i) a dokud nebudou v Administračním rozhraní provedeny změny nezbytné pro změnu provozovatele ve vztahu k dané ubytovací jednotce na základě schválení Poskytovatelem služeb a (ii) Smlouva Partnera nebyla jinak převedena na nového provozovatele. Pokud Partner poruší toto ustanovení, bude to považováno za podstatné porušení smlouvy.
Jakoukoli změnu těchto VOP zveřejní poskytovatel služeb na platformě nejméně 15 dní před vstupem změny v platnost, a to formou oznámení. Za změny VOP se nepovažují překlepy, gramatické chyby, upřesnění terminologie, přejmenování pojmů a opravy souvisejících ustanovení (včetně obsahových náležitostí) v textu VOP. Za změnu VOP se rovněž nepovažuje, pokud poskytovatel služeb opraví údaje, které se týkají jeho osoby. Sdělení nebo zveřejnění VOP upravených podle těchto VOP, jakož i sdělení nebo zveřejnění změněných nebo doplněných VOP v případech, kdy si změnu nebo doplnění vyžádala změna právních předpisů a/nebo úředního aktu, může být kratší než 15denní lhůta, která jinak platí ve VOP. Partner tuto skutečnost výslovně bere na vědomí a souhlasí s ní.
Pokud Partner nevypoví Smlouvu (nebo, pokud se změna týká její oddělitelné a samostatně vypověditelné části, pouze tuto část) do 15 dnů od zveřejnění změny, má se za to, že Partner změnu přijal. Ve výpovědi musí být jasně a výslovně uvedeno, že Partner vypovídá Smlouvu (nebo, pokud se změna týká její oddělitelné a samostatně vypověditelné části, pouze tuto část).
Po ukončení smlouvy z jakéhokoli důvodu se strany neprodleně vzájemně vypořádají. Po ukončení Smlouvy z jakéhokoli důvodu poskytovatel služeb znepřístupní všechny nabídky partnerů na platformě a v rozsahu, v jakém je spravuje, na ostatních platformách. I po ukončení Smlouvy uchovává Poskytovatel služeb informace sdílené Partnerem v Administračním rozhraní a v případě změny provozovatele informace o Nabídkách a duševním vlastnictví, které může nový provozovatel využít (včetně Uživatelského obsahu nebo duševního vlastnictví Partnera), jakož i účetní doklady související se Smlouvou, a to až do konce povinné doby uchovávání stanovené právními předpisy.
Práva stanovená ve VOP pro poskytovatele služeb nejsou výlučná a lze je uplatňovat společně. Pokud Poskytovatel služeb neuplatní své právo uvedené v těchto VOP, nelze to vykládat jako vzdání se práva.
Poskytovatel služeb zajistí, aby s těmito VOP byl Partner seznámen tak, že aktuální a úplné znění VOP bude zveřejněno na Webových stránkách a Partnerovi k nim bude vždy umožněn přístup. Po změně - pokud nedošlo k ukončení smlouvy - se další používání služby považuje za souhlas se změněnými VOP.
Informace a dokumenty uvedené v odkazech VOP jsou k dispozici na českých webových stránkách www.hotely.cz přeložené do českého jazyka, na maďarských webových stránkách „https://www.szallas.hu“ přeložené do anglického jazyka, „https://revngo.com“ přeložené do anglického jazyka, „https://de.revngo.com“ přeložené do německého jazyka, „https://hr.revngo.com“ přeložené do chorvatského jazyka a „https://noclegi.pl“ a „https://www.nocowanie.pl/“ přeložené do polského jazyka.
Jakékoli související formulace sloužící k výkladu nebo vysvětlení těchto VOP mají pouze informativní charakter a nemohou být odkazem pro vymáhání práv. Právní vztah mezi poskytovatelem služeb a partnerem, jakož i veškeré situace vyplývající z tohoto právního vztahu, lze vykládat a posuzovat pouze na základě textu VOP.
VOP a smlouva smluvních stran se řídí maďarským právem. K rozhodování sporů jsou příslušné maďarské soudy. Záležitosti neupravené těmito VOP se řídí příslušnými maďarskými právními předpisy.
Smluvní strany budou usilovat o smírné řešení svých sporů. Pokud se to nepodaří, je pro žaloby spadající do pravomoci místního soudu stanovena příslušnost Okresního soudu v Miskolci. V případě sporů spadajících do pravomoci obecného soudu strany stanoví příslušnost obecného soudu v Miskolci.
Tyto VOP zůstávají v platnosti do doby, než vstoupí v platnost další změny nebo než budou VOP zrušeny.
Pokud má partner jakékoli stížnosti nebo připomínky nebo si přeje nahlásit nezákonný obsah (v posledním případě pouze prostřednictvím kanálu určeného jako kontaktní místo), může svou stížnost nebo připomínku zaslat e-mailem, poštovním dopisem zaslaným do sídla společnosti nebo telefonicky na následující kontaktní údaje:
Kontaktní adresa v maďarském jazyce
skupina pro správu účtů: +36-30-344-2001, hotel@szallas.hu
fakturace: +36-30-344-2006, szamlazas@szallas.hu
správa hostů: +36-30-344-2000, szallas@szallas.hu
Pro češtinu: partneri@hotely.cz / + 420 226 284 999
Pro angličtinu: info@revngo.com / +36 20 890 3150
Pro němčinu: info@revngo.de / +43 72 090 2360
Pro chorvatštinu: info@revngo.hr / +385 1 775 7113
Pro polštinu: partner@noclegi.pl / +48 732 081 078
Kanál „Nahlásit urážlivý obsah“ v dolní části webových stránek
Poskytovatel služeb neprodleně zahájí šetření obdržené stížnosti a v případě potřeby zajistí nápravu. Bude se snažit na stížnost co nejdříve reagovat a vyřešit ji, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení odpoví písemně. Uvede důvody zamítnutí stížnosti.
Poskytovatel služeb považuje za stížnosti spotřebitelů pouze ty stížnosti uživatelů na poskytovatele služeb, které jsou podány proti postupu nebo systémům poskytovatele služeb. V případě stížností týkajících se postupu Partnera Poskytovatel služeb poskytuje stranám pouze podporu při zprostředkování a řešení stížnosti, tyto stížnosti se nepovažují za stížnosti proti Poskytovateli služeb.
Poskytovatel služeb poskytne Partnerům možnost (a vyřídí ji v souladu s odstavcem 108) po dobu šesti měsíců od rozhodnutí uvedených v tomto odstavci podat na kontaktním místě stížnost proti následujícím rozhodnutím učiněným Poskytovatelem služeb z důvodu, že informace poskytnuté Partnerem představují nezákonný obsah nebo nejsou v souladu s podmínkami Poskytovatele služeb:
rozhodnutí o případném odstranění, zrušení přístupu nebo omezení viditelnosti informací;
rozhodnutí o úplném nebo částečném pozastavení nebo ukončení poskytování služby partnerovi;
rozhodnutí o případném pozastavení nebo ukončení vystupování Partnera;
rozhodnutí o pozastavení, ukončení nebo jiném omezení zpeněžení v souvislosti s informacemi poskytnutými Partnerem.
SzallasGroup Zrt.
Sídlo: Miskolc, Régiposta utca 9.
Kontaktní adresa: 1554 Budapest, Pf.: 85.
DIČ: HU32362903.
Číslo bankovního účtu: 10800007-94752007-00000000 (CitiBank).